Usprawnianie motoryczne
Zajęcia usprawniania motorycznego prowadzi Pani Adrianna Mazur.
Taniec
Zajęcia tańca prowadzi Pan Bogdan Sorokhman (instruktor tańca w Niepublicznym Przedszkolu „Kraina Uśmiechu”)
Tancerz, instruktor, choreograf. Już od najmłodszych lat był zainteresowany tańcem, zainteresowanie to przerodziło się w pasję. Mimo, że zaczął w wieku 5 lat, dalej udoskonala swoje umiejętności w zakresie Hip-hop, House, Popping, Locking. Uczestniczy w wielu konkursach rangi regionalnej jak i międzynarodowej. Współpracuje z wieloma szkołami tańca i grupami tanecznymi na Podkarpaciu.
Jest wykwalifikowanym instruktorem tańca Hip-hop. Był uczestnikiem 4 edycji programu "Got To Dance". Kocha swoją pracę, gdyż uważa że taniec i muzyka nadaje życiu sens.
Język angielski
Język angielski w naszym przedszkolu prowadzi Pani Mariola Stopa.
Dogoterapia
Zajęcia prowadzone są przez Panią Małgorzatę Głubisz
Na początku był… dyplom magistra fizjoterapii, potem wymarzona praca z dziećmi niepełnosprawnymi. Psy... były zawsze. Naturalne połączenie dwóch pasji nastąpiło 7 lat temu. Obecnie pracuję jako kynoterapeuta w kilku ośrodkach rehabilitacyjnych, wychowawczych, świetlicach socjoterapeutycznych, szkołach i przedszkolach, bibliotekach. Razem z moimi partnerami BUFFY, DELHI I MILKĄ kochamy swoją pracę, co wieczór wspólnie wymyślamy nowe zabawy-ćwiczenia dla dzieci, aby wspomóc ich rehabilitację, dać siłę, poprawić samopoczucie i wywołać uśmiech na ich buziach. Prowadzę także szkolenia i kursy dla innych osób zarażonych jak ja pasją pracy z dziećmi i psem.
Dogoterapia to emocjonalny kontakt, specyficzna więź pomiędzy podopiecznym i psim terapeutą. Więź, która staje się motywatorem działań, daje poczucie bezwarunkowej akceptacji i sympatii. Ten rodzaj dodatkowej terapii, swoje szybkie i zauważalne rezultaty działań, zawdzięcza cechom psa, które są widoczne i czytelne dla większości z nas. Psia przyjaźń to oddanie, uwielbienie i troska.
PIES NIE OCENIA - PIES AKCEPTUJE,
PIES NIE ZABRANIA - PIES POZWALA,
PIES NIE OCZEKUJE - PIES DAJE.
Obecność psa na zajęciach, staje się motywacją do podejmowania działań, przynosi ukojenie i radość, odrywa od codziennej rzeczywistości. Dotyk, kontakt emocjonalny, poczucie współistnienia ze stworzeniem, które posiada uczucia wyższe, a przy tym nie spostrzega negatywnych aspektów naszej osoby, to otwarte wrota możliwości do wszelkich podnoszących jakość życia działań. Termin dogoterapia stosowany jest zamiennie z kynoterapia.
CELE DOGOTERAPII:
1. Ujawnienie i odreagowanie negatywnych emocji; poprawa samopoczucia, podniesienie poczucia własnej wartości, identyfikowanie i wyrażanie emocji
2. Uzyskanie właściwej korelacji w świecie ludzi i zwierząt
3. Stymulacja rozwoju psychoruchowego
4. Zmiana nieprawidłowych zachowań psychofizycznych
5. Usprawnianie fizyczne
6. Usprawnianie psychiczne
7.Trening społeczny – nauka poprawności interakcji społecznych
Indywidualne zajęcia terapeutyczne
Stosowana Analiza Zachowania opiera się na podstawowych procesach uczenia się. Uczenie można wyjaśnić w kategoriach procesów, które występują w warunkowaniu klasycznym i warunkowaniu sprawczym. Zachowanie można opisać za pomocą ogólnych praw uczenia.
Analiza zachowania jest nauką o zachowaniu, a także o zmiennych środowiskowych czyli zdarzeniach poprzedzających zachowanie i konsekwencjach zachowania, które na nie wpływają.
Analiza behawioralna bierze pod uwagę zachowania jednostek w kontekście przyczyn oraz konsekwencji wpływającej na zachowania. Stosowana Analiza Zachowania jest metodą naukową, opiera się na obserwacji i rejestrowaniu zachowań związanych z funkcjonowaniem danej osoby. Celem jest rozwijanie zachowań deficytowych: np. nieprawidlowa mowa, brak naśladowania itp. lub redukowanie zachowań, których jest w nadmiarze np. bunty, stymulacje itp.
Cele terapii:
Podstawowym celem terapeutycznym jest kształtowanie u dziecka jak największej ilości zachowań adaptacyjnych, które rozwiną jego niezależność i umożliwią mu efektywne funkcjonowanie w środowisku. Również zmniejszenie zachowań zakłócających proces nauki oraz utrzymanie efektów w terapii w czasie. Możliwie staje się to poprzez zastosowanie takich metod i technik jak: systemy motywacyjne, kształtowanie, generalizacja, uczenie w odrębnych próbach i uczenie incydentalne, plany aktywności, łańcuchy zachowań.
Spotkania teatralno-muzyczne
Co miesiąc gościmy w naszym przedszkolu aktorów Małych Form Teatralnych.
Wszystkie nasze przedszkolaki maja wtedy okazję obejrzeć adaptacje teatralne klasycznych dzieł literatury dziecięcej. Spektakle maja charakter interaktywny, aktorzy wciągają małych widzów do wspólnej zabawy.Dla Każdego malucha występy aktorów na tle wspaniałych dekoracji w bajkowych kostiumach to duże przeżycie.Niecodziennie mamy okazję zatańczyć na balu wraz z Kopciuszkiem, walczyć z wawelskim smokiem czy dotknąć cudownej lampy Aladyna.
Audycje muzyczne organizowane przez Filharmonię Podkarpacką
Audycje - mają formę koncertów, których wykonawcami są zespoły utworzone przez profesjonalnych muzyków. Odbywają się w przedszkolach, opatrzone są komentarzem dostosowanym do wieku słuchaczy. Proponowane treści wzbogacają wiedzę o muzyce, uwrażliwiają młodego słuchacza na jej wyjątkowe piękno oraz ukazują wspaniałą wielowiekową tradycję sztuki europejskiej. Młodym słuchaczom przybliżają ciekawy świat muzyki klasycznej, sakralnej, elementy folkloru oraz muzykę rozrywkową.